Woning ontruimen

Door een medewerker van Buurtteams Volwassenen Nijmegen werd de vraag gesteld of er mensen konden helpen met het ontruimen van een woning. De bewoner was door zijn fysieke beperking niet in staat om dit zelf te doen en hij had ook geen mensen in zijn omgeving die hij hiervoor kon vragen. Als hij de woning niet leeg zou opleveren, kon hij een flinke rekening tegemoet zien van zijn verhuurder.

Vijf Aanpakkers hebben in één avond de handen uit de mouwen gestoken om alles, inclusief de laminaatvloer, uit de woning te halen. Ook hebben zij een paar muren gesausd en de volgende dag alle spullen afgevoerd naar de DAR.

Na de oplevering liet de man weten dat hij blij was met de hulp die hij had gekregen en dat er verder geen kosten in rekening werden gebracht door de verhuurder.

Iets meer privacy

Annemarie* ervaarde nogal wat overlast van de buren. Ze wilde graag een schutting in haar achtertuin, maar vanwege lichamelijke klachten en een beperkt netwerk lukte het haar niet om dit zelf te doen. Hier had ze hulp bij nodig. Een medewerkster van de Hulpdienst Nijmegen verwees haar door naar Stichting DoorGaan.

Het lukte Annemarie wél om de benodigde materialen aan te schaffen. Twee Aanpakkers hebben haar geholpen met het verwijderen van de conifeer, het plaatsen van de nieuwe schutting en het maken en monteren van een poort. Ze is blij met haar privacy.

*Annemarie is niet haar echte naam

Spullen op de juiste plek

De vraag kwam deze keer van Stichting Anders. Zij waren benaderd door een vouw die een nieuwe vloer in haar woning kreeg. Zij konden wel vrijwilligers regelen om de spullen uit de woning te halen, maar niet voor het terugplaatsen. Met vier Aanpakkers hebben we de meubels teruggeplaatst in de woning en alle apparaten uit de keuken weer aangesloten.

Scroll naar boven